Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności SPZOZ w Parczewie
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej SPZOZ w Parczewie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
W trakcie dostosowywania do obowiązujących standardów
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
Wyłączenia
- niektóre załączone treści np. przetargowe nie zostały wytworzone przez publikującego (art. 3.2.4 Ustawy)
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-29
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Kamil Orłowski.
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 83 355 21 20
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Organ nadzorujący: Kamil Orłowski pracownik Działu IT
- Adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Parczewie, ul. Kościelna 136, 21-200 Parczew
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 83 355 21 20
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Opis dostępności wejść do budynku
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Parczewie znajduje się przy ulicy Kościelnej 136, 21-200 Parczew.
Dostęp do placówki jest dostępny poprzez wjazd z chodnikiem zlokalizowany na ulicy Kościelnej 136.
Placówka jest podzielona na pięć jednostek:
-
Budynek Główny Szpitala
-
Budynek Przychodni Specjalistycznych
-
Budynek Apteki
-
Budynek Centrum Zdrowia Psychicznego, Oddziału Psychiatrycznego
-
Budynek Centrum Zdrowia Psychicznego w którym mieści się Dzienny Oddział
Psychiatryczny Poradni Zdrowia Psychicznego, Zespół Leczenia
Środowiskowego
Teren placówki jest monitorowany.
Budynek Główny Szpitala
Budynek Główny Szpitala jest zlokalizowany na wprost od miejsca wjazdu z ulicy Kościelnej 136. Budynek posiada 3 wejścia:
-
Wejście do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego
-
Wejście do Pracowni Diagnostyki obrazowej /RTG, TK, USG/ oraz Pracowni Endoskopowej (Gastroskopia, Kolonoskopia)
Wejścia składają się z drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, pomiędzy którymi znajduje się przedsionek.
Pierwsze i drugie wejście do budynku znajduje się na lewym odcinku frontu budynku. Prowadzi do nich podjazd wraz z chodnikiem, dodatkowo przed drugim wejściem po prawej stronie znajduje się balustrada.
Budynek Przychodni Specjalistycznych
Budynek Przychodni Specjalistycznych jest zlokalizowany po prawej stronie Głównego Budynku Szpitala.
Budynek Przychodni posiada 2 wejścia dla pacjentów:
-
Wejście do Rejestracji Przychodni Specjalistycznych
-
Wejście do Poradni Nocnej i Świątecznej Opieki zdrowotnej
Przed Budynkiem Przychodni Specjalistycznych znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Pierwsze wejście do budynku jest poprzedzone podwójnym stopniem z balustradą zamontowaną na ścianie budynku i podjazdem dla osób niepełnosprawnych
Drugie wejście jest zlokalizowane za obszarem parkingowym w środkowej części budynku. Przed wejściem znajdują się schody wraz z balustradą oraz udogodnienie dla osób niepełnosprawnych w postaci rampy podjazdowej dla wózków inwalidzkich.
Przychodnia jest czynna od poniedziałku do piątku od godziny 7.00 do 18.00.
W soboty, niedziele i święta oraz wszystkie dni ustawowo wolne od pracy całodobowo oraz w dni robocze od 18.00 do 8.00 dnia następnego świadczenia medyczne lekarskie pielęgniarskie udzielane są w Poradni Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (w Poradni SPZ POZ, tzw. „Poradnia 2000”)
Budynek Apteki
Budynek Apteki jest zlokalizowany po prawej stronie wjazdu z ulicy Kościelnej 136 na teren placówki.
Budynek Apteki posiada pojedyncze wejście zlokalizowane od strony ulicy Kościelnej 136.
Budynek Centrum Zdrowia Psychicznego i Oddziału Psychiatrycznego
Budynek Oddziałów Psychiatrycznego i CZP jest zlokalizowany po lewej stronie od Głównego Budynku Szpitala.
Budynek Oddziałów Psychiatrycznego i CZP posiada pojedyncze wejście poprzedzone dwustopniowymi schodami z balustradą i podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Za budynkiem
znajduje się lądowisko.
Budynek Centrum Zdrowia Psychicznego w którym mieści się Dzienny Oddział
Psychiatryczny Poradni Zdrowia Psychicznego, Zespół Leczenia
Środowiskowego
Budynek Pododdziału Leczenia Uzależnień jest zlokalizowany za Budynkiem Głównym Szpitala.
Posiada pojedyncze wejście.
2. Opis dostępności korytarzy i wind
W Budynku Głównym Szpitala znajduje się klatka schodowa (w całej długości wyposażona w poręcz) oraz winda umożliwiająca swobodny dostęp do wszystkich poziomów budynku.
Korytarz w niskim parterze prowadzi do:
-
Działu Rehabilitcacji
- Gabinetu masażu
-
Kuchni
-
Stołówki
-
Kaplicy
-
przejścia łączącego Budynek Główny Szpitala z Budynkiem Przychodni Specjalistycznych
Korytarz na parterze prowadzi do:
-
Szpitalnego Oddziału Ratunkowego
-
Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii
-
Pracownie Diagnostyki obrazowej /RTG, TK, USG/
-
Pracownia Endoskopowa (Gastroskopia, Kolonoskopia)
-
Oddziału Rehabilitacji
Korytarz na pierwszym piętrze prowadzi do:
-
Oddziału Ginekologiczno-Położniczego,
-
Bloku porodowego z salą cięć
-
Oddziału Internistyczno-Kardiologicznego
Korytarz na drugim piętrze prowadzi do:
-
Oddziału Dziecięcego
-
Oddziału Chirurgiczno - Urazowego
-
Blok Operacyjny
W Budynku Centrum Zdrowia Psychicznego znajduje się klatka schodowa oraz winda umożliwiająca swobodny dostęp do wszystkich poziomów budynku.
Korytarz w niskim parterze prowadzi do:
-
Oddziału Dziennej Terapii Uzależnienia od Alkoholu
-
Pomieszczenia terapii uzależnień
Korytarz na parterze prowadzi do:
-
Oddziału Psychiatrycznego z Pododdziałem Leczenia Uzależnień
Korytarz na piętrze prowadzi do:
-
Oddziału Psychiatrycznego CZP
W Budynku Przychodni Specjalistycznych znajduje się klatka schodowa oraz winda umożliwiająca swobodny dostęp do wszystkich poziomów budynku.
Korytarz na niskim parterze prowadzi do:
-
przejścia łączącego Budynek Przychodni Specjalistycznych z Budynkiem Głównym Szpitala
Korytarz na parterze prowadzi do:
-
Poradnie Specjalistyczne
- Punkt pobrań - Laboratorium
Korytarz na pierwszym piętrze prowadzi do:
-
Administracji i Dyrekcji
Korytarz na drugim piętrze prowadzi do:
-
Poradnie Specjalistyczne
-
Laboratorium
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Strona SPZOZ w Parczewie została zaprojektowana zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby była możliwa do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcj.
Ułatwienia na stronie SPZOZ w Parczewie
Strona posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
-
podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
-
możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
-
mapa strony
Zgodność ze standardami: standardami W3C:
-
HTML 4.01
-
WCAG 2.0 (minimum WAI-AA)
-
CSS 2.1
Strona SPZOZ w Parczewie publikuje informacje o zakresie swojej działaności w formie tekstu odczytywalnego maszynowo. Informacje te nie posiadają odpowiednika w formie nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) oraz odpowiednika w formie tekstu ETR.
Skróty klawiszowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po stronie internetowej:
-
Tab – przeniesienie do kolejnego elementu na stronie,
-
Shift i Tab – przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie,
-
Spacja – zaznaczenie checkboxu w formularzu,
-
pacja lub PgDn – przewinięcie strony w dół o jeden ekran,
-
Ctrl i + – powiększenie całej zawartości strony,
-
Ctrl i – pomniejszenie całej zawartości strony,
-
Ctrl i 0 – przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony,
-
Home – przejście na górę strony,
-
End – przejście na dół strony.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
-
Zmiana wielkości czcionki,
-
Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
-
Zmiana kontrastu.
Inne informacje i oświadczenia
Pomoc w nawigacji:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania ani przewijania w kierunku poziomym.
Zespół ds. Etyki SPZOZ w Parczewie
Zespół ds. Etyki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Parczewie
Informacje dla Pacjentów, Opiekunów, Rodzin oraz Personelu Szpitala
Udzielanie świadczeń zdrowotnych staje się w dzisiejszych czasach coraz większym wyzwaniem. Podczas tego procesu, poza stricte medycznymi czynnościami często dochodzi do sytuacji trudnych a nawet konfliktowych, kiedy osoby, których dana sytuacja dotyczy, tak po stronie pacjenta, jak i personelu, nie są pewne, jak postępować lub czego oczekiwać.
Z uwagi na silne emocje towarzyszące tego rodzaju sytuacjom, obydwu stronom trudno jest obiektywnie spojrzeć na sytuację i dostrzec wszystkie możliwe dostępne rozwiązania.
Nierzadko zdarza się, że pacjenci oraz członkowie jego rodziny czy opiekunowie postrzegają sytuację w sposób całkowicie odmienny, od tego, jak widzi ją personel Szpitala. Co więcej, zdarza się również, że nawet w obrębie tej samej rodziny dochodzi do różnicy zdań odnośnie decyzji, jakie jej członkowie muszą podjąć wobec bliskiej im osoby będącej pacjentem Szpitala.
Między innymi w takich właśnie sytuacjach pomocny może okazać się kontakt z Zespołem ds. Etyki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Parczewie.
Kto wchodzi w skład Zespołu ds. Etyki?
W skład Zespołu ds. Etyki wchodzą osoby zatrudnione w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Parczewie, w tym przedstawiciele środowiska lekarskiego, pielęgniarskiego i pozostałego personelu medycznego oraz niemedycznego. Skład Zespołu jest stały, określony Zarządzeniem Dyrektora SPZOZ w Parczewie.
Zespół ds. Etyki SPZOZ w Parczewie tworzą:
1) Przewodniczący Zespołu Agnieszka Borowska
2) Członek Zespołu Jerzy Czarnacki
3. Członek Zespołu Tomasz Pyter
4. Członek Zespołu Adam Bzówka
5. Członek Zespołu Elżbieta Kwiatek
6. Doradca Etyczny Samanta Lamczyk
Jakie są zadania Zespołu ds. Etyki?
Do zadań Zespołu ds. Etyki należy m.in.:
• Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z zasadami Kodeksu Etyki oraz przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
• Definiowanie problemów etycznych i określenie sposobu ich rozwiązywania, w szczególności w zakresie zagadnień początku i końca życia, transplantologii, badań klinicznych, eksperymentu medycznego, praw pacjentów.
• Współpraca z pełnomocnikiem Praw pacjenta.
• Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych.
• Doradztwo w zakresie etyki.
• Upowszechnianie Kodeksu etyki oraz kodeksów etycznych poszczególnych grup zawodowych.
• Promowanie zachowań i standardów etycznych pracowników i współpracowników Szpitala, w tym osób świadczących usługi na podstawie umów cywilno-prawnych.
• Promowanie i rozpowszechnianie znajomości praw pacjenta oraz monitorowanie ich przestrzegania.
• Rekomendowanie szkoleń z zakresu etyki i prawa.
• Zapewnienia lub prowadzenia szkoleń z zakresu etyki, bioetyki, odpowiedzialności zawodowej personelu medycznego.
• Prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach naruszenia Kodeksu etyki oraz rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji:
personel → pacjent bądź jego rodzina,
opiekun, przełożony → pracownik,
pracownik → pracownik.
• Wyrażanie opinii w sprawach zgłoszonych nadużyć korupcyjnych lub naruszenia zasad określonych w Kodeksie etyki.
Do zadań Doradcy Etycznego należy m.in.:
• Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących nadużycia lub naruszenia zasad etycznych oraz ryzyka korupcyjnego a także dotyczących wystąpienia zdarzeń korupcyjnych.
• Informowanie pracowników, pacjentów oraz podmiotów współpracujących z SPZOZ w Parczewie o zasadach związanych z funkcjonowaniem Kodeksu Etyki i Procedury regulującej postępowanie w przypadku stwierdzenia nadużyć lub naruszenia zasad zawartych w Kodeksie Etyki Szpitala.
• Przedstawianie pracownikom i podmiotom współpracującym propozycji postępowań eliminujących ryzyko korupcyjne.
• Sygnalizowanie pracownikom Szpitala istotnych zmian w obowiązującym prawie w zakresie przeciwdziałania korupcji, etycznego postępowania pracowników ochrony zdrowia i innych spraw związanych z Kodeksem Etyki.
Kiedy i w jakich okolicznościach wskazany jest kontakt z Zespołem ds. Etyki?
Kontakt z Zespołem ds. Etyki jest wskazany m.in. w sytuacjach, gdy;
• Osoba zgłaszająca dostrzega, że istnieje problem natury etycznej w opiece nad pacjentem jak naruszenie jego praw, godności, otwarty konflikt, działanie na szkodę, etc.
• Mimo upływu czasu istnieje brak możliwości wypracowania satysfakcjonującego obydwie strony rozwiązania problemu.
• Dochodzi do nadużycia lub naruszenia zasad etycznych.
Do Zespołu ds. Etyki mogą być zgłaszane m.in. sprawy dotyczące:
• Naruszenia praw pacjenta i/lub jego opiekunów/rodziny.
• Podejrzenia zachowań o charakterze korupcyjnym.
• Trudności w zakresie komunikacji interpersonalnej, mające negatywny wpływ na proces świadczenia usług zdrowotnych i/lub organizację pracy.
• Podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu.
Do kontaktu i współpracy z Zespołem ds Etyki zachęcamy ponadto wszystkich pracowników Szpitala, którzy chcą w konstruktywny sposób udoskonalić działalność Zespołu.
Dane kontaktowe:
• Przewodniczący Zespołu ds. Etyki, tel. 83 355 221 65, pawilon, parter, oddział psychiatryczny (w dni robocze 7:00 do 14:35)
• Doradca Etyczny, tel. 83 355 22 14, pawilon, piętro I, Centrum Zdrowia Psychicznego (w dni robocze 7:00 do 14:35)
• Zespół ds. Etyki SPZOZ w Parczewie, ul. Kościelna 136, 21-200 Parczew
• adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Za źródło informacji o nadużyciu lub naruszeniu zasad etycznych uznaje się:
• Pisemne informacje zgłaszane (także drogą poczty elektronicznej) przez pracowników Szpitala, interesantów, pacjentów, opiekunów, członków rodzin, kontrahentów bądź instytucje.
• Informacje wynikające z przeprowadzanych kontroli/audytów.
• Artykuły prasowe bądź inne doniesienia medialne.
• Inne formy przyjęte przez Szpital (np. bezpośrednia rozmowa).
Czego można oczekiwać od Zespołu ds. Etyki po zgłoszeniu problemu?
• Zespół ds. Etyki wszczyna postępowanie wyjaśniające po uzyskaniu informacji (sygnałów) o naruszeniu zasad etycznych lub o podejrzeniu zachowań o charakterze korupcyjnym przez pracownika lub współpracownika szpitala.
• Zespół ds. Etyki jest zobowiązany umożliwić takiemu pracownikowi złożenie wyjaśnień.
• Zespół ds. Etyki wydaje opinię, czy i w jakim stopniu dopuszczono się nadużycia lub naruszono zasady ujęte w Kodeksie etyki.
• Zespół ds. Etyki wydaje pisemną opinię o oddaleniu skargi bądź o uznaniu jej za zasadną.
• W przypadku uznania skargi za zasadną Zespół ds. Etyki przekazuje niezwłocznie swoją opinię Dyrektorowi Szpitala.
• Dyrektor Szpitala prowadzi dalsze postępowanie na podstawie właściwych przepisów.
Zespół ds. Etyki zastrzega sobie standardowy czas do 30 dni na rozeznanie sytuacji, podjęcie interwencji oraz udzielenie odpowiedzi osobie sygnalizującej problem. W sytuacjach wyjątkowych sygnały mogą być rozpatrywane w trybie pilnym.
Jak można zasygnalizować pojawienie się problemu związanego z naruszeniem zasad etycznych lub podejrzeniem zachowania o charakterze korupcyjnym przez pracownika lub współpracownika szpitala?
Sygnalizowanie problemów może odbywać się poprzez:
• Przesłanie informacji pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Informacja pisemna złożona w Sekretariacie Szpitala (np. w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki) lub bezpośrednio u członków Zespołu.
• Osobista rozmowa z Doradcą Etycznym lub innymi członkami Zespołu
W celu sprawniejszego przepływu informacji, doszczegółowienia tematyki związanej z sygnalizowanym problemem zgłoszenie powinno zawierać:
• imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek
• dane kontaktowe (telefon kontaktowy oraz w przypadku prowadzenia korespondencji pisemnej adres korespondencyjny lub/i e-mail)
• status osoby zgłaszającej (np. pacjent, opiekun, członek rodziny, pracownik Szpitala, kontrahent, itp.)
• opis sygnalizowanego problemu
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Zespół ds. Etyki jest zobowiązany do zagwarantowania anonimowości osobom sygnalizującym problem (np. w przypadku ujawnienia nadużyć)
Instrukcja zakładania konta do Laboratorium SPZOZ
Aby mieć możliwość odbierania wyników z Laboratorium SPZOZ online, należy:
- Przesłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
Imię i nazwisko, datę urodzenia oraz e-mail na który zostanie założone konto do odbierania wyników. - Po wykonaniu badań zostanie wysłany link na podanego przez pacjenta e-maila
- Po kliknięciu w link, pojawi się strona logowania do strony z wynikami badań
Loginem pacjenta jest jego numer PESEL, a strona poprosi o wprowadzenie nowego hasła przy pierwszym logowaniu.
Strona z wynikami dostępna jest pod adresem: https://wyniki.spzozparczew.pl:5443/web
Fundacja "SAMARYTANIN" - Lista członków
Strona 2 z 4