POSŁUGA DUSZPASTERSKA

Telefony do kontaktu z duszpasterzami różnych wyznań

Dla wyznawców Kościoła Katolickiego

Ks. Mateusz Gomółka Tel:512 255 847

Dla wyznawców Kościoła Prawosławnego

Ks. Tomasz Łotysz tel. 82/591 48 92

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla wyznawców Kościoła Zielonoświątkowego

Pastor Jan Grzegorz Bloch tel. 508 159 080

Diakon Ryszard Mika tel. 793 465 829

Dla wyznawców Chrześcijańskiego Zboru Świadków Jehowy

Ireneusz Chwedyna tel. 510 142 160

Zenon Szypulski tel. 660 245 760

Dla wyznawców Islamu

Przewodniczący Oddziału Lubelskiego: Dr Tomasz Stefaniuk

tel. 693 456 693

Przy przyjęciu do Szpitala prosimy pacjentów o zabranie ze sobą
1. kodu e-skierowania do Szpitala lub wydruk informacyjny e-skierowania, skierowania w formie papierowej.
2. dokumentu potwierdzającego tożsamość: dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy, legitymacji szkolnej – tylko w przypadku osób niepełnoletnich,
(Podstawą do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej jest przedstawienie przez pacjenta swojego numeru PESEL i potwierdzenie tożsamości dokumentem. Jeżeli Pacjent jest ubezpieczony, a jego uprawnienia nie zostaną potwierdzone w systemie eWUŚ - Pacjent podpisuje stosowne oświadczenie; dokument potwierdzający prawa do świadczeń można przedstawić w terminie 30 dni od dnia przyjęcia lub w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia)
- W przypadku dziecka – należy zabrać Książeczkę Zdrowia Dziecka.
- w przypadku ciąży- karta przebiegu ciąży.
3. posiadanej dokumentacji medycznej na temat swojej choroby (karty informacyjne z poprzednich pobytów w szpitalu, wyniki badań, dokumenty z leczenia ambulatoryjnego, itp.),
4. oryginalnego wyniku badania grupy krwi, jeżeli pacjent taki posiada,

5. Dla wystawienia druku o niezdolności do pracy potrzebny będzie dodatkowo nr NIP pracodawcy.

6. LISTY AKTUALNIE PRZYJMOWANYCH LEKÓW i okazać lekarzowi w trakcie przyjmowania do oddziału. Lista powinna zawierać:
• nazwę leku / witamin / ziół / suplementów diety
• dawkę
• postać
• sposób przyjmowania (na stałe, doraźnie)
6. osobistych przyborów toaletowych (szczoteczka, pasta do zębów, grzebień, przybory do golenia, itp.), kapci, klapek pod prysznic, bielizny nocnej (piżama lub koszula nocna), bielizny osobistej, szlafroka, ręcznika, kubek ewentualnie szklankę, sztućce
7. w przypadku oddziału rehabilitacyjnego: lekkiego obuwia sportowego, lekkiego stroju sportowego (dres).

Co można jeszcze zabrać na oddział szpitalny
1. wodę mineralną niegazowaną,
2. środki higieny osobistej (podpaski, chusteczki higieniczne),
3. książki, czasopisma, itp.,
4. telefon komórkowy, ładowarka
UWAGA: Wszelkie wartościowe przedmioty, pieniądze, biżuterię należy zostawić w domu, ponieważ Szpital nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szafkach przy łóżku.

Czego nie brać? Papierosy - całkowity zakaz palenia na terenie szpitala.

PAMIĘTAJ, zawsze poinformuj lekarza jeżeli:
• stosujesz antykoncepcję hormonalną lub jesteś w ciąży lub karmisz piersią
• po zażyciu leku wystąpiło złe samopoczucie, wysypka, omdlenie, duszność
• występują u Ciebie jakiekolwiek uczulenia

Przyjęcie i wypis ze szpitala.
1. Przyjęcia do szpitala realizuje Szpitalny Oddział Ratunkowy. Oddział ten sprawuje również opiekę nad wszystkimi pacjentami przyjmowanymi do szpitala w stanach zagrożenia życia, z urazami, po wypadkach itp.
2. Wypisy pacjentów są realizowane w gabinetach lekarskich na poszczególnych oddziałach w godzinach ustalonych przez Koordynatorów oddziałów.

INFORMACJA O PRAWACH PACJENTA
Na podstawie ustawy o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta,
1. Każdy pacjent jest informowany o prawach pacjenta z chwilą przyjęcia do oddziału, ponadto karta praw pacjenta jest dostępna w formie pisemnej na tablicy ogłoszeń wewnątrz oddziału oraz w formie ulotki dostępnej w sali chorych,

2. Każdy pacjent z chwilą przyjęcia do szpitala na izbie przyjęć oraz w rejestracji do poradni specjalistycznych udziela pisemnego upoważnienia dostępu do dokumentacji medycznej oraz wyraża zgodę na udzielanie informacji o stanie zdrowia innej osobie i wskazuje imiennie tą osobę, co poświadcza podpisem.

HOSPITALIZACJA

Dokładnych informacji na temat funkcjonowania danego oddziału udziela Państwu jego personel.
Informacje o stanie zdrowia Pacjenta udzielane są przez Koordynatora oddziału lub lekarza prowadzącego (popołudniu i w dni wolne od pracy — lekarz dyżurny), lub pielęgniarkę/położną, w zakresie koniecznym do sprawowania opieki pielęgnacyjnej.
PRZECHOWYWANIE RZECZY — DEPOZYT
Pacjent na czas przebywania w szpitalu ma prawo do przechowywania odzieży oraz rzeczy wartościowych w depozycie szpitala. Do Depozytu Rzeczy Wartościowych składa się rzeczy za pośrednictwem personelu oddziału. Depozyt znajduje się w Kasie, czynnej w godzinach 8:00 do 14:30.
ODWIEDZINY PACJENTÓW - od codziennie w godzinach 8:00 do 20:00
W Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii — odwiedziny dopuszczone tylko za zgodą Koordynatora lub lekarza dyżurnego.
Osoby odwiedzające powinny okrycia wierzchnie pozostawić w szatni (przy wejściu głównym).
Z uwagi na poszanowanie intymności i spokoju inny Pacjentów, u jednego Pacjenta jednocześnie mogą przebywać 2 osoby odwiedzające. Przy dziecku będącym pacjentem w procesie pielęgnacji może uczestniczyć jednoczasowo tylko 1 osoba.
Odwiedzający powinni zapoznać się z Regulaminem dla odwiedzających obowiązującym w szpitalu, znajdującym się na stronie internetowej szpitala oraz w oddziałach.

OBOWIĄZKI PACJENTA
Pacjent jest zobowiązany do stosowania się do Regulaminu dla pacjentów hospitalizowanych w SPZOZ W Parczewie, dostępnego na stronie internetowej szpitala oraz w oddziałach. W szczególności Pacjent powinien:
• stosować się do wskazówek i zaleceń personelu medycznego,
• odnosić się życzliwie i kulturalnie do innych pacjentów i personelu,
• przebywać w wyznaczonych salach w porach obchodów lekarskich,
• każdorazowo zgłaszać pielęgniarce zamiar opuszczenia oddziału,
• przestrzegać zakazu manipulowania przy aparaturze i urządzeniach medycznych, elektrycznych, wentylacyjnych,
• nie przynosić prywatnych odbiorników telewizyjnych,
• przestrzegać zakazu posiadania i używania napojów alkoholowych, narkotyków, środków odurzających, substancji psychotropowych oraz palenia papierosów na terenie całego szpitala.

OPIEKA DUSZPASTERSKA
Szpital zapewnia Pacjentom możliwość realizacji potrzeb religijnych i dostęp do opieki duszpasterskiej.
Dla Pacjentów wyznania dominującego tj. rzymsko — katolickiego szpital zapewnia Kaplicę Szpitalną (niski parter), czynną całą dobę oraz zatrudnia Kapelana Szpitalnego - Ks. Mateusz Gomółka (tel. 512255847). Każdy chory ma możliwość spowiedzi, przyjęcia komunii świętej i sakramentu namaszczenia chorych na wszystkich oddziałach.
Msza Święta: niedziela godz. 15

Pacjent w każdej chwili może wezwać duchownego swojego wyznania. Robi to osobiście, z pomocą najbliższych lub może poprosić o pomoc personel pielęgniarski. W szpitalu opracowano Wykaz wyznań oraz danych kontaktowych do porozumiewania się z duchownymi mniejszości wyznaniowych. Wykaz znajduje się w każdym oddziale szpitalnym na tablicy ogłoszeń.

Telewizja – automat płatny.

W oddziałach dostępne są anonimowe ankiety satysfakcji pacjenta. Wypełnione ankiety można wrzucać do skrzynek znajdujących się na oddziałach oraz na korytarzu I piętra szpitala.
W celu poprawy jakości świadczonych usług będzie nam bardzo miło, jeśli Państwo ocenią nasze usługi.

 Ankieta satysfakcji pancjenta CMJ KLIKNIJ TUTAJ lub zeskanuj kod QR:

qr code parczew

 

Zespół ds. Etyki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Parczewie

Informacje dla Pacjentów, Opiekunów, Rodzin oraz Personelu Szpitala

Udzielanie świadczeń zdrowotnych staje się w dzisiejszych czasach coraz większym wyzwaniem. Podczas tego procesu, poza stricte medycznymi czynnościami często dochodzi do sytuacji trudnych a nawet konfliktowych, kiedy osoby, których dana sytuacja dotyczy, tak po stronie pacjenta, jak i personelu, nie są pewne, jak postępować lub czego oczekiwać.

Z uwagi na silne emocje towarzyszące tego rodzaju sytuacjom, obydwu stronom trudno jest obiektywnie spojrzeć na sytuację i dostrzec wszystkie możliwe dostępne rozwiązania.

Nierzadko zdarza się, że pacjenci oraz członkowie jego rodziny czy opiekunowie postrzegają sytuację w sposób całkowicie odmienny, od tego, jak widzi ją personel Szpitala. Co więcej, zdarza się również, że nawet w obrębie tej samej rodziny dochodzi do różnicy zdań odnośnie decyzji, jakie jej członkowie muszą podjąć wobec bliskiej im osoby będącej pacjentem Szpitala.

Między innymi w takich właśnie sytuacjach pomocny może okazać się kontakt z Zespołem ds. Etyki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Parczewie.

Kto wchodzi w skład Zespołu ds. Etyki?

W skład Zespołu ds. Etyki wchodzą osoby zatrudnione w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Parczewie, w tym przedstawiciele środowiska lekarskiego, pielęgniarskiego i pozostałego personelu medycznego oraz niemedycznego. Skład Zespołu jest stały, określony Zarządzeniem Dyrektora SPZOZ w Parczewie.

Zespół ds. Etyki SPZOZ w Parczewie tworzą:

1) Przewodniczący Zespołu Agnieszka Borowska

2) Członek Zespołu Jerzy Czarnacki

3. Członek Zespołu Tomasz Pyter

4. Członek Zespołu Adam Bzówka

5. Członek Zespołu Elżbieta Kwiatek

6. Doradca Etyczny Samanta Lamczyk

Jakie są zadania Zespołu ds. Etyki?

Do zadań Zespołu ds. Etyki należy m.in.:

• Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z zasadami Kodeksu Etyki oraz przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

• Definiowanie problemów etycznych i określenie sposobu ich rozwiązywania, w szczególności w zakresie zagadnień początku i końca życia, transplantologii, badań klinicznych, eksperymentu medycznego, praw pacjentów.

• Współpraca z pełnomocnikiem Praw pacjenta.

• Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych.

• Doradztwo w zakresie etyki.

• Upowszechnianie Kodeksu etyki oraz kodeksów etycznych poszczególnych grup zawodowych.

• Promowanie zachowań i standardów etycznych pracowników i współpracowników Szpitala, w tym osób świadczących usługi na podstawie umów cywilno-prawnych.

• Promowanie i rozpowszechnianie znajomości praw pacjenta oraz monitorowanie ich przestrzegania.

• Rekomendowanie szkoleń z zakresu etyki i prawa.

• Zapewnienia lub prowadzenia szkoleń z zakresu etyki, bioetyki, odpowiedzialności zawodowej personelu medycznego.

• Prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach naruszenia Kodeksu etyki oraz rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji:

personel → pacjent bądź jego rodzina,
opiekun, przełożony → pracownik,
pracownik → pracownik.

• Wyrażanie opinii w sprawach zgłoszonych nadużyć korupcyjnych lub naruszenia zasad określonych w Kodeksie etyki.

Do zadań Doradcy Etycznego należy m.in.:

• Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących nadużycia lub naruszenia zasad etycznych oraz ryzyka korupcyjnego a także dotyczących wystąpienia zdarzeń korupcyjnych.

• Informowanie pracowników, pacjentów oraz podmiotów współpracujących z SPZOZ w Parczewie o zasadach związanych z funkcjonowaniem Kodeksu Etyki i Procedury regulującej postępowanie w przypadku stwierdzenia nadużyć lub naruszenia zasad zawartych w Kodeksie Etyki Szpitala.

• Przedstawianie pracownikom i podmiotom współpracującym propozycji postępowań eliminujących ryzyko korupcyjne.

• Sygnalizowanie pracownikom Szpitala istotnych zmian w obowiązującym prawie w zakresie przeciwdziałania korupcji, etycznego postępowania pracowników ochrony zdrowia i innych spraw związanych z Kodeksem Etyki.

Kiedy i w jakich okolicznościach wskazany jest kontakt z Zespołem ds. Etyki?

Kontakt z Zespołem ds. Etyki jest wskazany m.in. w sytuacjach, gdy;

• Osoba zgłaszająca dostrzega, że istnieje problem natury etycznej w opiece nad pacjentem jak naruszenie jego praw, godności, otwarty konflikt, działanie na szkodę, etc.

• Mimo upływu czasu istnieje brak możliwości wypracowania satysfakcjonującego obydwie strony rozwiązania problemu.

• Dochodzi do nadużycia lub naruszenia zasad etycznych.

Do Zespołu ds. Etyki mogą być zgłaszane m.in. sprawy dotyczące:

• Naruszenia praw pacjenta i/lub jego opiekunów/rodziny.

• Podejrzenia zachowań o charakterze korupcyjnym.

• Trudności w zakresie komunikacji interpersonalnej, mające negatywny wpływ na proces świadczenia usług zdrowotnych i/lub organizację pracy.

• Podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu.

Do kontaktu i współpracy z Zespołem ds Etyki zachęcamy ponadto wszystkich pracowników Szpitala, którzy chcą w konstruktywny sposób udoskonalić działalność Zespołu.

Dane kontaktowe:

• Przewodniczący Zespołu ds. Etyki, tel. 83 355 221 65, pawilon, parter, oddział psychiatryczny (w dni robocze 7:00 do 14:35)

• Doradca Etyczny, tel. 83 355 22 14, pawilon, piętro I, Centrum Zdrowia Psychicznego (w dni robocze 7:00 do 14:35)

• Zespół ds. Etyki SPZOZ w Parczewie, ul. Kościelna 136, 21-200 Parczew

• adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Za źródło informacji o nadużyciu lub naruszeniu zasad etycznych uznaje się:

• Pisemne informacje zgłaszane (także drogą poczty elektronicznej) przez pracowników Szpitala, interesantów, pacjentów, opiekunów, członków rodzin, kontrahentów bądź instytucje.

• Informacje wynikające z przeprowadzanych kontroli/audytów.

• Artykuły prasowe bądź inne doniesienia medialne.

• Inne formy przyjęte przez Szpital (np. bezpośrednia rozmowa).

Czego można oczekiwać od Zespołu ds. Etyki po zgłoszeniu problemu?

• Zespół ds. Etyki wszczyna postępowanie wyjaśniające po uzyskaniu informacji (sygnałów) o naruszeniu zasad etycznych lub o podejrzeniu zachowań o charakterze korupcyjnym przez pracownika lub współpracownika szpitala.

• Zespół ds. Etyki jest zobowiązany umożliwić takiemu pracownikowi złożenie wyjaśnień.

• Zespół ds. Etyki wydaje opinię, czy i w jakim stopniu dopuszczono się nadużycia lub naruszono zasady ujęte w Kodeksie etyki.

• Zespół ds. Etyki wydaje pisemną opinię o oddaleniu skargi bądź o uznaniu jej za zasadną.

• W przypadku uznania skargi za zasadną Zespół ds. Etyki przekazuje niezwłocznie swoją opinię Dyrektorowi Szpitala.

• Dyrektor Szpitala prowadzi dalsze postępowanie na podstawie właściwych przepisów.

Zespół ds. Etyki zastrzega sobie standardowy czas do 30 dni na rozeznanie sytuacji, podjęcie interwencji oraz udzielenie odpowiedzi osobie sygnalizującej problem. W sytuacjach wyjątkowych sygnały mogą być rozpatrywane w trybie pilnym.

Jak można zasygnalizować pojawienie się problemu związanego z naruszeniem zasad etycznych lub podejrzeniem zachowania o charakterze korupcyjnym przez pracownika lub współpracownika szpitala?

Sygnalizowanie problemów może odbywać się poprzez:

• Przesłanie informacji pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

• Informacja pisemna złożona w Sekretariacie Szpitala (np. w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki) lub bezpośrednio u członków Zespołu.

• Osobista rozmowa z Doradcą Etycznym lub innymi członkami Zespołu

W celu sprawniejszego przepływu informacji, doszczegółowienia tematyki związanej z sygnalizowanym problemem zgłoszenie powinno zawierać:

• imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek

• dane kontaktowe (telefon kontaktowy oraz w przypadku prowadzenia korespondencji pisemnej adres korespondencyjny lub/i e-mail)

• status osoby zgłaszającej (np. pacjent, opiekun, członek rodziny, pracownik Szpitala, kontrahent, itp.)

• opis sygnalizowanego problemu

Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.

Zespół ds. Etyki jest zobowiązany do zagwarantowania anonimowości osobom sygnalizującym problem (np. w przypadku ujawnienia nadużyć)

 Aby mieć możliwość odbierania wyników z Laboratorium SPZOZ online, należy:

  1. Przesłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
    Imię i nazwisko, datę urodzenia oraz e-mail na który zostanie założone konto do odbierania wyników.

  2. Po wykonaniu badań zostanie wysłany link na podanego przez pacjenta e-maila

  3. Po kliknięciu w link, pojawi się strona logowania do strony z wynikami badań
    Loginem pacjenta jest jego numer PESEL, a strona poprosi o wprowadzenie nowego hasła przy pierwszym logowaniu.

 

Strona z wynikami dostępna jest pod adresem: https://wyniki.spzozparczew.pl:5443/web

 

ZARZĄD FUNDACJI „SAMARYTANIN"
1 Janusz Zieliński Prezes
2 Maria Gadomska V-ce Prezes
3 Tadeusz Zdunek Członek
4 Krzysztof Budzik Członek
             
RADA NADZORCZA „SAMARYTANIN”
1 Wiesław Rudko Przewodniczący
2 Anna Ignatowicz V-ce Przewodnicząca
3 Jarosław Rojewski Członek
4 Ks. Norbert Taratycki Członek
5 Ks. Jacek Nazaruk Członek
 
LISTA CZŁONKÓW FUNDACJI „SAMARYTANIN”
1 Janusz Zieliński
2 Maria Gadomska
3 Tadeusz Zdunek
4 Krzysztof Budzik
5 Wiesław Rudko
6 Anna Ignatowicz
7 Jarosław Rojewski
8 Ks.Jacek Nazaruk
9 Ks. Norbert Taratycki
10 Jarosław Ostrowski
11 Ryszard Kielar
12 Ks. Grzegorz Pilsak
13 Danuta Puła
14 Janusz Hordejuk
15 Pelagia Dębska
16 Urszula Joszczuk
17 Ks. Tadeusz Lewczuk
18 Ks. Andrzej Biernat
19 Jerzy Borowicz
20 Waldemar Wezgraj
21 Teresa Szpilewicz
22 Piotr Denejko
23 Krystyna Jaśkiewicz
24 Wiesław Czarnacki
25 Antoni Zwoiński
26 Krzysztof Jarząbek
27 Stanisław Bartnicki
28 Janusz Niemczuk
29 Krystyna Tymosiewicz
30 Waldemar Krzewski
31 Wiesław Mazur
32 Jan Najs
33 Jerzy Szubstarski
34 Mirosław Naumiuk
35 Grażyna Mroczek
36 Marek Siuciak
37 Henryk Czech
38 Paulina Kołodziej
39 Agata Niwińska